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Data de creacion : 09/12/2021 16:53
Categoria : -
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Mapa de las Cordèras Bilingües Fr/Òc d'Òlt-e-Garona

Mapa de las Cordèras Bilingües Fr/Òc d'Òlt-e-Garona

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Mai de rensenhaments aicí

Plaqueta Òc-Bi

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Peticion per la redobertura immediata dau CAP'ÒC

Pétition pour la réouverture immédiate du CAP'ÒC !

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Mesdames, Messieurs, Amics dau monde occitan,

Merci de signer la pétition en ligne lancée par le CREO et Òc-Bi

Lien : https://chng.it/CGPNft6yPr

Au vu de ses missions primordiales pour le bon fonctionnement de l’enseignement en Occitan, nous condamnons la décision prise par CANOPE de retirer brutalement deux professeurs missionnés au  CAP'ÒC (Centre d’Animation Pédagogique en occitan) sans anticiper de continuité pédagogique. Sans personnel compétent, aguerri, expérimenté et spécialisé en Occitan, le CAP'ÒC ne peut fonctionner et l’ensemble de ses missions se retrouve mis à mal.

Doté d'une équipe extrêmement réduite, le CAP’ÒC mène des projets de grande envergure depuis vingt ans. C’est un outil indispensable pour tous les enseignants d'occitan de Nouvelle Aquitaine et d’Occitanie, qu'ils enseignent en primaire ou en secondaire :

-           Il participe à la diffusion de la langue occitane dans la scolarité de l’élève et dans sa famille

-          Il assure la création collaborative et la production d'ouvrages pédagogiques, d'albums jeunesse, de littérature jeunesse, de mallettes pédagogiques, de manuels d’enseignement.

-          Il assume le suivi de la formation longue « Ensenhar » à destination des professeurs.

-          Il intervient dans la formation initiale, la formation continue et pendant les animations pédagogiques.

-          Il accompagne et outille les équipes enseignantes lors de l’ouverture de nouveaux cursus bilingues

-          Son centre de documentation, à Pau, est très fréquenté.

-          Il sociabilise l’occitan par la production de spectacles (Virada joen public), de projection de films (Escòla al cinema), de supports numériques (contes et albums) plébiscitées par les parents d’élèves.

CANOPE, structure nationale dont dépend le CAP’ÒC vient d'annoncer, en Comité Académique des Langues Régionale, que le recrutement de nouveau personnel qualifié prendrait au moins 6 mois : c’est inacceptable !

Cette décision met en danger tous les efforts entrepris dans le domaine du développement de l'enseignement de la langue et de la culture occitanes dans nos deux régions.

Nous, enseignants, parents d’élèves, locuteurs et sympathisants, demandons avec la plus grande force à Madame la Rectrice de l’académie de Bordeaux et à Madame la Directrice générale des services de CANOPE de réintégrer M. Hervé Couture, démis de ses fonctions, sans faute reconnue, ni sanction administrative émise afin qu'il assure la continuité d'un service public qui est indispensable à cet enseignement, et ce, aussi longtemps qu’il le faudra et tant qu'aucune autre personne qualifiée, compétente et occitanophone ne puisse assurer cette tâch

 

L’OPLO presenta son « lòt OCCITAN especial collectivitats »

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L'Ofici public de la lenga occitana lança un ensemble d'esplèits a destinacion dels/de las elegits/-idas e dels/de las tecnician.a.s de las collectivitats localas per desvolopar de projèctes en ligam amb la lenga occitana.

Acompanhar las collectivitats

De mai en mai de collectivitats localas s’engatjan de cap al desvolopament de la lenga occitana : demanda de dobertura de cursus bilingües a l’escòla, sosten a las activitats associativas, formacion de personals a la lenga, valorizacion del patrimòni local, programacion d’artistas en lenga occitana, etc. Aquelas iniciativas, portadas per de comunas, intercomunalitats o departaments, se pòdon plan sovent far sens còstes suplementaris. Son fòrça encoratjadas, tant per la Region Novèla-Aquitània (qu’adoptèt una fuèlha de rota per las lengas regionalas en 2021) que per la Region Occitània (dins l’encastre de son plan Cultura Viva votat en 2022).

Una enquèsta realizada en 2020 metèt en evidencia lo sosten fòrt dels abitant.a.s de las regions Novèla-Aquitània e Occitània al refortiment de la preséncia de l’occitan dins lor quotidian (infò mai).

Es per acompanhar aquelas dinamicas que l’Ofici public de la lenga occitana (OPLO), organisme public cargat de promòure la transmission e la visibilitat de la lenga occitana en Novèla-Aquitània e Occitània, a elaborat un « lòt especial collectivitats ». Aquel lòt, concebut coma una caissa a esplèits, a per tòca de presentar l’ensemble de las possibilitats ofèrtas a las collectivitats per metre en òbra de projèctes a l’entorn de la lenga occitana.

Equipar los actors de terren

Concretament, aquel lòt met en lum las diferentas oportunitats d’intervencion per l’elegit.da.s o los tecnician.a.s de las collectivitats. Compren 12 fichas tematicas que presentan caduna los beneficis ligats al lançament d’un projècte, las modalitats, etapa per etapa, e identifica los còstes potencials. Per cada ficha, una pagina dedicada e que compren tota una lista de ressorsas es en linha sul sit de l’OPLO.

Al delà de l’acompanhament de las collectivitats, l’objectiu es d’equipar los actors de terren pendent lors interaccions amb aquelas. Fruita de 12 meses de concertacion, mobilizèt 9 partenaris : la Region Novèla-Aquitània e la Region Occitània, lo CIRDÒC-Institut occitan de cultura, lo Congrès permanent de la lenga occitana, l’associacion Òc-Bi per l’ensenhament bilingüe a l’escòla publica, la con-federacion de las Calandretas, l’Institut d’Estudis Occitans (IEO) e los dos Centres de formacion professionala en occitan (CFPO) de Besièrs e de Pau. De personas ressorsas son de mai identificadas per orientar las demandas d’acompanhament.

Totes los contenguts foguèron testats al près d’elegit.e.s e de technicien.ne.s de collectivitats.

Aquel lòt serà progressivament desplegat sus l’ensemble del territòri de las regions Novèla-Aquitània e Occitània. Serà sustot utilizat pels servicis de l’OPLO e de sas tutèlas pendent los rencontres a venir, difusat al près dels partenaris associatius e mes a disposicion sus diferents punts de difusion del territòri

L’OPLO presenta « Occitània BÒX », lo 1èr escape game pedagogic a l’entorn de la lenga occitana a destinacion de las liceanas e dels liceans

L'Ofici public de la lenga occitana bota a disposicion dels 635 establiments de la zòna occitanofòna de Novèla-Aquitània e d'Occitània un escape game pedagogic a l'entorn de la lenga occitana.

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Sensibilizar los escolans e las escolanas a lor « occitanitat» e a la diversitat lingüistica

L’Occitània Bòx es un jòc collaboratiu a tòca pedagogica : a l’entorn d’un scenari de sciéncia-ficcion, los escolans e las escolanas son convidats/adas a resòlvre diferentas enigmas. Un scenari de sciéncia-ficcion foguèt imaginat per sensibilizar los escolans e las escolanas a « l’occitanitat » de lor territòri e a l’importància de la diversitat lingüistica.

Lo sinopsis ? Un vaissèl espacial d’extraterrestres arriba al dessús del licèu e ensaja de dintrar en contacte amb un grop de licean.a.s. Lor mission : restablir lo dialògue ambe los Uman.a.s, dels quals parlan pas que la lenga que los abitant.a.s d’aicí lor ensenhèron fa mai d’un sègle pendent lor darrièr passatge sus Tèrra (l’occitan donc). Lor necessitat : preservar la diversitat lingüistica de l’Univèrs.

Lo jòc es dividit en doas partidas que se pòdon jogar de faiçon independenta, en 45 minutas caduna. Se pòt utilizar en classa (dins l’encastre d’un projècte pedagogic) o sul temps peri-escolar.

Acompanhar los/las ensenhaires/as d'occitan dins lo recrutament e la sensibilizacion dels/de las escolan.a.s

La question de las representacions de la lenga occitana es primordiala per assegurar sa transmission. Dempuèi l’an passat, l’opcion occitan foguèt revalorizada al bachelierat. Çaquelà, aumenta pas encara pro lo nombre de joves/as qu’aprenon l’occitan al licèu per limitar lo dangièr real que pesa sus la transmission de la lenga (totjorn considerada coma en « grand dangièr d’extinccion » per l’UNESCO).

En 2021, l’OPLO s’èra engatjat per un « plan d’accion licèu per la lenga occitana » a l’entorn de tres objectius : prepausar de ressorsas innovantas als escolans que seguisson ja un ensenhament en occitan, sensibilizar los autres als beneficis de son aprentissatge e valorizar las « bonas practicas » mesas en plaça dins los establiments.

Aquel projècte, que s’adreça en prioritat als/a las licean.a.s de segonda e als/a las collegian.a.s de 3en, s’intègra dins aquel plan d’accion.

Concretament, la bóstia de jòc serà mesa a disposicion dels/de las cap.a.s d’establiment e dels/de las ensenhaires/as tre aquela dintrada escolara. De luòcs de depaus permetràn de cobrir las acadèmias de Bordèu, Limòtges, Montpelhièr e Tolosa.

Pendent la remesa del jòc, l’OPLO metrà egalament a la disposicion dels establiments un lòt de comunicacion a utilizar dins l’establiment : afichas, fichas d’inscripcion, libret d’acompanhament, etc.

De notar que lo jòc es liurat amb una aplicacion dedicada que permet de validar las responsas e de progressar dins la resolucion de las enigmas.

Kit collectivitats // FICHA 1B : Desvolopar l’ensenhament afortit

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Dins l’encastre de l’edicion de son kit a destinacion dels actors de las collectivitats localas, l’OPLO publica una segonda ficha destinada a acompanhar lo desvolopament de l’ensenhament afortit de l’occitan.

L'ensenhament afortit, una modalitat d'ensenhament en fòrt desvolopament

A la diferéncia de l’ensenhament bilingüe que prevei un ensenhament a rason de 12 oras setmanièras en francés e 12 oras setmanièras en occitana, l’ensenhament afortit es dispensat a rason de 3 oras setmanièras. Es un ensenhament pluridisciplinari : l’occitan es pas ensenhat coma lenga, mas a travès d’autras disciplinas, ensenhadas en occitan.

L’ensenhament afortit es un dispositiu pròpri a las escòlas publicas. Concernís totes los escolans e totas las escolanas e l’escòla concernida. Es generalament preconizat per las escòlas de mens de 5 classas.

Pertot sul territòri, l’ensenhament afortit se desvolopa, jos l’impulsion de las collectivitats localas sustot.

Acompanhar las collectivitats volontàrias

Es justament per accompanhar las collectivitats volontàrias que l’OPLO publica aquela ficha. Serà integrada dins un « kit collectivitats » que serà utilizat pendent los diferents rencontres amb los elegits e las elegidas, prepausat en depaus a mantun endrech estrategic del territòri interregional e enviat, sus demanda, als actors e militant.as de terren.

Telecargar la ficha sus la pagina dedicada

 

Kit collectivitats // FICHA 1 : Dobrir un cursus bilingüe

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L'OPLO lança l'edicion d'un kit a destinacion dels actors de las collectivitats localas. La primièra ficha d'aquel kit tòca l'acompanhament a l'obertura de cursus bilingüe.

Incitar las collectivitats a s'engatjar per l'obertura de cursus bilingües

Amb 80% dels/de las abitant.as de Novèla Aquitània e d’Occitània favorables/as al desvolopament d’una ofèrta d’ensenhament en occitan de la mairala al licèu (Enquèsta sociolingüistica sus las representacions e los usatges de la lenga occitana de 2020), de mai en mai d’iniciativas localas espelisson. Aquelas iniciativas qu’an per mira de possar los servicis del ministèri de l’Educacion nacionala a dobrir de cursus bilingües sul territòri son lo mai sovent portadas per de collectivitats (de comunas principalament, mas egalament de las comunautats de comunas e dels departaments).

La complexitat e la pesantor de las proceduras an pasmens de còps rason d’aquelas iniciativas. Es per los acompanhar que l’OPLO a causit de publicar de fichas practicas presentant totas una seria d’elements tecnics : sintèsi del quadre legal, valorizacion dels beneficis, formalizacion de las modalitats practicas, detalh de l’impacte budgetari per la collectivitat, compilacion dels espleches e ressorsas, testimoniatges e mesa en relacion amb de/de las elegits/idas, tecnician.as, parents d’escolans…

Acompanhar las dinamicas territorialas

Una primièra ficha « Dobrir un cursus bilingüe » ven donc d’èsser publicada (en francés) per l’OPLO. S’adreça en prioritat als/a las elegits/idas tecnician.as de las collectivitats. D’autras fichas son en cors d’edicion e seràn publicadas tot lo long de l’estiu, amb l’objectiu de presentar un kit complèt a la dintrada de setembre de 2023.

Caduna de las fichas es bastida en ligam amb los actors concernits (OPLO, Òc-Bi, Regions pels cursus bilingües per exemples).

Los kits complèts seràn utilizats pendent los diferents rencontres amb los elegits. Seràn egalament prepausats en depaus a mantun endrech estrategic del territòri interregional e seràn enviats, sus demanda, als actors e militants de terren.

Far dintrar l'occitan a l'ostal

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L'Ofici public de la lenga occitana (OPLO), en associacion amb l'associacion Òc-Bi, lo CIRDÒC e lo Congrès permanent de la lenga occitana, ven d'editar un desplegant a l'atencion dels parents d'escolans.

Far passar l'occitan de l'escòla a l'ostal, una prioritat

Se la transmission de la lenga occitana passa d’en primièr per son ensenhament a l’escòla, la mobilizacion de las familhas demòra un enjòc que los actors associatius e institucionals ensajan de relevar.

Sus las 15 000 familhas d’escolans que seguisson un aprendissatge de l’occitan a l’escòla primària en Novèla Aquitània e en Occitània, soque una minoritat parla la lenga. En aquelas condicions, acompanhar l’aprentissatge dels mainatges demòra dificil e afortir los usatges socials de la lenga son encara de mal far.

Mantuna ressorsa en occitan existis pasmens. Amb un document destinat a compilar aquestas ressorças, l’OPLO desira associar sos partenaris per sensibilizar los parents d’escolans.

 

Òc-Bi que recruta